Cobi Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f -
Pr. č.: 207880
PN: CBCOBI-5746
Dostupnosť
Približné dodanie 16.12.2025
Doručenie kuriérom 16.12. na doručovacej adrese
Doprava
Možnosti dopravy
Typ dopravy pre daný produkt: Express balík
Možnosti dopravy:
- Nákup v predajni za 1,00 €
- Expresné doručenie SPS za 3,99 €
- Doručenie s vynáškou za 24,99 €
- Doručenie s vynáškou a odvozom starého spotrebiča za 39,99 €
- Doručujeme aj do Česka a pohraničných oblastí Maďarska
- Viac informácií a dopravné podmienky
Dokúp si aj:
Výhodný set 3ks úsporných LED žiaroviek už od 9,90 €
Po vložení tovaru do košíka si môžeš kúpiť aj:
Výhodný set 3ks úsporných LED žiaroviek
- Výhodný set úsporných LED žiaroviek (9,90 €)
Popis produktu:
- 30 rokov skúseností
- Milióny predaných kusov
-
Vrátenie tovaru
do 14 dní
Popis produktu Cobi Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f
Stavebnica amerického stíhacieho lietadla nezvyčajnej konštrukcie Bell P-39D Airacobra vo farbách 35. stíhacej skupiny USAF.
Zostavený model má otočnú vrtuľu, nastaviteľné riadiace plochy a odnímateľný kryt kokpitu pre pohodlné sedenie postavy pilota 8. letky s prezývkou "Čierni panteri".
Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo ho možno bezpečne uložiť do priloženého stojana.
Zaujímavosti:
- Skvelé lietadlo alebo prepadák ? Presne na tieto dva tábory sa delili ich piloti. Keď konštruktér Robert J. Woods dokončil plány prvej stíhačky spoločnosti Bell, XP-39, neobvyklá konštrukcia stroja už mala svojich priaznivcov aj odporcov.
- Motor bol namontovaný celkom netradične za sedadlom pilota a na prenos výkonu motora sa používal dlhý hriadeľ. Toto riešenie viedlo k dobrému vyváženiu lietadla a lepšej manévrovateľnosti.
- Potrebná výzbroj sa tak mohla inštalovať do prázdnej prednej časti.
- Podvozok bol tiež neštandardný, s tretím podvozkovým kolesom na prove namiesto bežného zadného kolesa alebo ostruhy. Pristávanie s takýmto strojom si vyžadovalo oveľa viac skúseností.
- Prvý skúšobný let sa uskutočnil 6. apríla 1938 na letisku Niagara falls. Skúšky ukázali dobrú manévrovateľnosť, vysokú rýchlosť, ale aj problémy s kompresorom GE.
- Prvé série lietadiel boli nasadené v Tichomorí, ale v porovnaní s japonskými Zerami neboli veľmi úspešné. Niektoré zdroje dokonca uvádzajú, že P-39 bol vo výškach nad 5 000 m úplne nepoužiteľný.
- Úplne iná situácia bola na východnom fronte. Spojenci dodali Sovietskemu zväzu takmer 5 000 lietadiel a ruskí piloti si ich nevedeli vynachváliť. Rozdiel bol v tom, že na východnom fronte sa lietadlá používali najmä na podporu pozemných vojsk a vzdušné boje sa často odohrávali v nižších výškach, a práve tu bola Airacobra veľmi dobrá.
- Ďalším dôvodom bolo niečo, čo sa nedá opísať v žiadnych technických tabuľkách. Lietadlo si "sadlo" s povahou ruských pilotov. Kým stroje ako P-51A Mustang alebo Hurricane boli pre ruských pilotov a podmienky príliš sofistikované, P-39 bol v porovnaní s nimi jednoduchou "kovačkou".
- Vyrobených bolo približne 9 584 kusov v niekoľkých verziách.
Tento produkt nájdete aj v častiach:





Výhodný set 3ks úsporných LED žiaroviek

Splátková kalkulačka Homecredit